海倫凱勒

尋求海倫凱勒一句名言的原文

我在網路上看到海倫凱勒海的一句名言是:「如果我能選擇恢復視力或聽力

我希望我能聽得見;因為

看不見讓我與物隔絕

聽不見卻讓我與人隔絕。

」另外一個版本卻是:「盲

隔絕了人與物;聾

隔絕了人與人。

」能否請諸位先賢幫我解答哪一個版本比較接近原文呢?而原文又是何呢?如果有出處更好。

謝謝!

不勝感激!


Blindness cuts us off from things

but deafness cuts us off from people. 您問的這句話如上

出處--無法查證(原文參考附加網站

英文)據說無法查證海倫凱勒是否說過這句話

雖然她確曾提出過類似的意思兩次

但字眼全然不同。

詳述如下1The problems of deafness are deeper and more complex

if not more important

than those of blindness. Deafness is a much worse misfortune. For it means the loss of the most vital stimulus--the sound of the voice that brings language

sets thoughts astir and keeps us in the intellectual company of man.Helen Keller in Scotland: a personal record written by herself

edited by James Kerr Love (London: Methuen

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 qaz1014043 的頭像
    qaz1014043

    有夢最美

    qaz1014043 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()